Grupy


Język włoski - poziom  początkujący.

Zajęcia przeznaczone dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, którzy chcą spróbować swoich sił i rozpocząć przygodę z całkiem nowym językiem,  a przy okazji dowiedzieć się rozmaitych ciekawostek związanych z historią, gastronomią i kulturą Italii.
A dlaczego warto uczyć się włoskiego?
Choćby po to, żeby wiedzieć jak wymówić lamborghini, macchiato czy prosciutto.
Bowłoski to nie tylko słowa, to melodia... Wpada w ucho.
Poza tym jak mawiał Henryk Sienkiewicz „każdy człowiek cywilizowany ma dwie ojczyzny - własną i Włochy”.
Oprócz praktycznej znajomości języka, uczestnicy zajęć poznają od podszewki włoskie specjały, tradycje, zabytki.
Mają także okazję posmakować włoskich przysmaków, poznać włoską operę, artystów i atrakcje turystyczne Włoskiego Buta.
Przede wszystkim chodzi jednak o dobrą zabawę w gronie rówieśników.
Na zajęciach panuje przyjemna atmosfera, która sprzyja nauce.
Zróżnicowane metody uczenia i materiały do nauki dobrane są do indywidualnych potrzeb uczniów.
Nauka poprzez gry po włosku (animacje, kalambury, bingo, memory, itp.), oglądanie włoskich filmów, słuchanie włoskich piosenek, gry i zabawy ruchowe.
Oprócz tradycyjnych metod, na zajęciach często korzystamy z materiałów multimedialnych i interaktywnych. Zależy nam na mówieniu - swobodnej komunikacji w języku obcym.
Uczniowie po roku nauki umieją opowiedzieć o sobie (wiek, miejsce zamieszkania, numer telefonu, zawód, narodowość) , swoich zainteresowaniach, rodzinie, znają liczebniki od 0 do 100, godziny, dni tygodnia, kolory, meble, przyimki, narodowości, znają odmianę najczęściej używanych czasowników regularnych (studiare, parlare, ascoltare, prendere, ripetere, finire, capire, dormire, aprire)  i nieregularnych (avere, essere, andare, venire, fare).
Posiadają również podstawowe informacje z zakresu geografii, gastronomii i kultury Włoch.

 

 

 

 

 

Dział Edukacyjny Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy                                                                                                                   aktualizacja: 8-09-2016